یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ |۳۰ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 7, 2024
کد خبر: 1168767
۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
پلیس

حوزه/ فرمانده انتظامی استان لرستان گفت: محرم ماه حماسه، شجاعت، رشادت و ظلم ستیزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی استان لرستان در پیامی فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به عاشقان و شیعیان آن حضرت، مردم لرستان تسلیت گفت.

در متن پیام آمده است:

محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده، یک تحول عمیق، انقلابی تاریخ ساز و سرفصل حرکت‌های الهی، انسانی و عدالت خواهانه است.

محرم ماه حماسه، شجاعت، رشادت و ظلم ستیزی است، ماهی که مهم‌ترین رخداد جهان اسلام را در دل خویش نهان دارد و واقعه کربلا با گذشت قرن‌ها از حادثه عاشورای حسینی، چون همیشه تاریخ، یک حقیقت زنده و ناب است.

آنچه در محرم به وقوع پیوست، تنها یک واقعه نیست، فرهنگی جاودان، نقشه راه سعادت و جاودانگی است.

حماسه کربلا حقیقتی ناب را به تصویر کشید، پیام حفظ آزادگی و شرافت را سر داد، صحنه وقوع حماسه ظلم ستیزی ابدی شد و در آن حماسه بی‌نظیری به تصویر کشیده شد که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش کرده و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد.

بشریت، باید عاشورا و قیام حسینی را زیر ذره بین عقل و منطق قرار دهد و نیازهای فراوان فکری، عقیدتی و انسانی خود را در پرتو آن جستجو نماید تا در سایه این کنکاش، هر چه بیشتر در راه بهبود حیات معنوی و مادی خویش قدم گذارد و درون و برون خویش را از قید و بندهای خرافی پالایش کند.

اینجانب با تسلیت این ایام به مردم شریف لرستان، همکاران خدوم و خانواده‌های محترم آنان با اعلام آمادگی صد در صدی پلیس فرماندهی انتظامی استان لرستان در برقراری امنیت عزاداران حسینی(ع) همچون سنوات گذشته، در برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم عزاداری و احیای واقعه کربلا از هیچ تلاشی فرو گذار نکرده و با افتخار با مشارکت عزاداران و عاشقان حسینی(ع) در راستای تامین نظم، امنیت و خدمتگزاری به مردم ولایی انجام وظیفه خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی استان لرستان

سرتیپ دوم ستاد یحیی الهی

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha